Toimitusehdot

Voimassa 1.10.2016 alkaen.

SISÄLLYSLUETTELO

1. Yleistä verkkokaupasta
2. Tilaaminen
3. Maksaminen verkkokaupassa
4. Hinnat
5. Toimitusaika
6. Toimitustapa ja toimituskulut
6.1. Rahaliikenne toimituksen yhteydessä
6.2. Toimitusosoite
6.3. Toimitukset useassa eri lähetyksessä
6.4. Toimituksen seurantakoodi
6.5. Lähetyksen saapuminen ja luovutus
6.6. Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta
7. Henkilötiedot
8. Vaihto- ja palautusehdot
8.9. Palautuksesta aiheutuvat kulut
9. Takuu
10. Reklamaatiot
11. Muut ehdot ja vastuut
12. Muuta
13. For our international customers

  1. Yleistä verkkokaupasta

Verkkokaupan tuotteita myy SS Datapalvelu Oy, Y-tunnus 2334779-5. Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen sekä Y-tunnuksen saaneille yrityksille.

Tuotteiden hinnat sivustoilla sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin. Verkkokaupan tarjoukset ja hinnat koskevat vain verkkokaupan kautta tehtyjä tilauksia.

Sopimusehtoihin ja niiden soveltamiseen sovelletaan Suomen lakia.

  1. Tilaaminen

2.1. Tuotteet tilataan internetin välityksellä osoitteesta www.datapalvelu.fi ostoskorin kautta. Kaikki tilaukset vahvistetaan automaattisella sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää oikean ja toimivan sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Sivuiltamme voit tilata ilman kirjautumista asiakkaaksemme. Voit myös halutessasi luoda käyttäjätilin rekisteröitymällä asiakkaaksemme. Tällöin (kirjautumalla tunnuksillasi sisään) näet esim. tilaushistoriasi eikä sinun tarvitse syöttää tietojasi joka kerta uudelleen.

2.2. Tilauksessa asiakkaan tulee ilmoittaa nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Jos olet rekisteröitynyt asiakkaaksemme ja kirjautunut sivuillemme sisään näitä tietoja ei tarvitse syöttää. Ostoskorissa ovat valmiiksi näkyvillä tilattavaksi halutut tuotteet ja hinnat, maininta maksutavasta ja toimituksesta.

2.3. Asiakkaan lähetettyä tilauksen on tehty sopimus sitova. Tilauksen lähettäminen katsotaan sitovaksi sopimukseksi molemminpuolisesti, eikä sitä kumpikaan osapuoli voi yksipuolisesti muuttaa. Molemmat osapuolet ovat sitoutuneet noudattamaan sopimushetkellä voimassa olleita tilaus- ja sopimusehtoja kaikilta osin. Tilauksen tehtyään asiakkaan on katsottu hyväksyneen tilaus- ja sopimusehdot, tuotteen ominaisuudet, voimassa olleet tarjoukset ja toimitusajat ja ymmärtäneen tuotetietojen ja tuoteselosteen sisällön.

2.4. SS Datapalvelu Oy on sitoutunut toimittamaan sopimuksen mukaisen tuotteen voimassa olleiden hintojen, ominaisuuksien ja tilausehtojen mukaisesti. SS Datapalvelu Oy on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle kuluttajansuojalain mukaisesti viipymättä, jos tuotteen ominaisuudet tai toimitusajat ovat muuttuneet sivustoilla sopimushetkellä ilmoitetusta poikkeaviksi. Tällöin asiakkaalla on myös oikeus tuotteen vaihtamiseen tai tilauksen perumiseen.

  1. Maksaminen verkkokaupassa

Maksupalvelun tarjoaa Checkout Finland Oy (Y-tunnus 2196606-6) yhteistyössä pankkien ja luottolaitosten kanssa. Palvelun käyttö ei vaadi rekisteröitymistä tai lisämaksujen suorittamista. Palvelu on maksulaitoslain siirtymäsäännöksen nojalla merkitty Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Kaikki tiedonsiirto ja rahaliikenne on SSL-suojattu, eli kukaan ulkopuolinen ei voi nähdä tietojasi. Maksun saajana on Checkout Finland Oy. Checkout Finland Oy on OP:hen kuuluva maksunvälitykseen erikoistunut yritys. Checkout Finland Oy on tarjonnut maksunvälityspalveluita vuodesta 2009 ja on kasvanut tasaisella vauhdilla siitä asti. Tällä hetkellä Checkout Finland Oy on asiakasmäärältään suomen suurin internetissä toimiva suomalainen maksunvälityspalvelu. Vuonna 2014 Checkoutista tuli yrityskaupan myötä Osuuspankin 100 % omistama tytäryhtiö.

Maksutavat:

Maksu pankkipainikkeilla: 

Checkout maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet, eli voit maksaa Nordean, Osuuspankin, Säästöpankin, POP-pankin, Danske Bankin, Handelsbankenin, S-pankin, Ålandsbankenin ja LähiTapiola pankin maksupainikkeilla. Maksun saajana tiliotteella näkyy Checkout Finland Oy. Välitämme maksusi verkkokauppiaalle.

Maksut luottokorteilla:

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -korteilla. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti Netsin SSL-suojatulla maksulomakkeella. Verkkokaupalla eikä Checkout Finland Oy:llä ole pääsyä korttitietoihin eikä maksukortin tietoja tallenneta järjestelmiimme. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa- ja MasterCard SecureCode -todentamispalvelut.

Verkkokauppa käyttää Checkout maksunvälityspalvelua korttimaksuissa. Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana asiakkaalle. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista. Maksukorttimaksuissa kauppa syntyy asiakkaan ja Checkout Finland Oy:n (2196606-6) välille. Checkout Finland Oy vastaa korttimaksuihin liittyvistä velvoitteista ja reklamaatioista. Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle.

Ennakkotilisiirto:

Ennakkotilisiirtoa käyttävä asiakas saa itselleen tulostettavaksi tilisiirtolomakkeen, jonka hän voi käydä maksamassa perinteiseen tapaan vaikkapa pankissa. Ennakkotilisiirtoa käytettäessä maksu näkyy kauppiaan järjestelmässä keskeneräisenä, kunnes asiakas on maksanut tilisiirtolomakkeen tietojen mukaisesti.

Everyday:

Everyday – joustavasti kerralla tai kk-erissä

Ostaessasi Everyday:llä saat käyttöösi vähintään 300€:n jatkuvan luoton verkko-ostosten tekemiseen. Sopimus on voimassa toistaiseksi. Voit maksaa halutessasi ostoksen laskulla kerralla, jolloin saat keskimäärin 45 vuorokautta maksuaikaa ostoksellesi tai voit maksaa kätevästi luotolla kuukausierissä.

Maksutavat:

-Kertasuorituksena: Ei lisäkuluja, mikäli ostos maksetaan kokonaisuudessaan eräpäivään mennessä, todellinen vuosikorko tällöin on 0 %. Eräpäivä seuraavan kuukauden lopussa.

– Kuukausierissä: Minimilyhennys 1/5 laskun loppusummasta, kuitenkin vähintään 20€. Eräpäivän jälkeen avoimeksi jäävälle saldolle lasketaan kuukausikorkoa 5 %. Tyypillisen 500€:n luottosumman todellinen vuosikorko on 48,52 %.

Everyday:llä voi maksaa täysi-ikäinen hyvin raha-asiansa hoitava Suomen kansalainen. Sopimuksen allekirjoitus tapahtuu omilla henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksilla.
Everyday tarkistaa maksajan henkilöluottotiedot Suomen Asiakastieto Oy:stä sekä henkilötiedot väestötietojärjestelmästä. 18–20-vuotiaat uudet asiakkaat voivat ostaa enintään 300 €:lla ja yli 21-vuotiaille uusille asiakkaille rahoitusta myönnetään enintään 1000 €. Asiakkuuden kehittyessä yli 21-vuotiaat voivat hakea rahoitusta enintään 2000 € ostoksiin.

Jousto:

Jousto on kotimainen palvelu, jolla asiakas rahoittaa nettiostoksensa nopeasti ja turvallisesti. Jousto palvelu on tarkoitettu 20–75-vuotiaille suomalaisille yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustoa voi saada 20–2000 euron ostoksiin. Laskun asiakas saa halutessaan myös sähköpostiin. Hakiessaan Joustoa asiakas tunnistautuu ensin millä tahansa suomalaisen pankin verkkopankkitunnuksilla ja tämän jälkeen täyttää lomakkeelle tietonsa. Päätöksen ja tiedon lainan myöntämisestä hän saa heti. Tämän jälkeen asiakas palautuu verkkokauppaan takaisin ja tilaus on käsitelty.

Kun asiakas maksaa Joustolla ja valitsee maksutavaksi Jousto Laskun, hän saa maksuaikaa 14 vuorokautta. Ainoa kulu on laskutuspalkkio 4,90 €/lasku. Kertaostos verkkokaupassa Jousto Laskulla on maksimissaan 1000 €.

Asiakas voi maksaa myös erissä Jousto Osamaksulla 1-24 kuukauden takaisinmaksuajalla. Laskutuspalkkio on 4,90 €/lasku ja kuukausittainen nimelliskorko 2,42 %. Kertaostos verkkokaupassa Jousto Osamaksulla on maksimissaan 2000 €.

Joustolla maksaminen on erittäin turvallista. Maksutapahtuma ja tietojen välitys tapahtuu aina suojatussa yhteydessä.

Collector Lasku ja Osamaksu:

Tarjoamme mahdollisuuden maksaa laskulla tai osamaksulla yhteistyössä Collector Credit AB:n kanssa. Kun asiakas valitsee maksutavaksi lasku- ja osamaksuvaihtoehdon, niin hän saa automaattisesti korotonta maksuaikaa seuraavan kuukauden viimeiseen päivään asti. Asiakas voi maksaa koko summan kerralla tai jakaa maksun pienempiin eriin. Laskut erääntyvät joka kuukauden viimeinen päivä, minkä johdosta asiakkaalla voi olla jopa 60 päivää aikaa maksaa laskunsa. Laskuun lisätään 2,95 euron laskutusmaksu.

Laskulla tai osamaksulla on mahdollista maksaa tuotteita 2000 eurolla ja takaisinmaksuaika on 48 kk. Nimellinen vuosikorko on 19,2 %.

Laskun saadessaan asiakas voi valita osamaksun maksamalla kuukauden vähimmäissumman, joka ilmenee hänen laskustaan. Laskulla tai osamaksulla maksavan asiakkaan tulee olla vähintään 20-vuotias ja teemme luottotietojen tarkastuksen tilauksen yhteydessä. Myöhästyneistä maksuista ja maksamattomista laskuista veloitetaan 5 euron muistutusmaksu sekä korkoa 1,60 % kuukaudessa viivästyneeltä ajalta.

Valittuasi maksutavan kauppiaan tarjoamista vaihtoehdoista, maksutapahtuma siirtyy maksutavan järjestelmään. Hyväksyttyäsi maksun ja palattuasi verkkokauppaan, maksu kirjautuu välittömästi suoritetuksi kauppiaalle. Maksu suoritetaan Checkout Finland Oy:n hallinnoimalle tilille, josta se siirretään kauppiaalle. Turvallista, helppoa ja nopeaa!

Yhteystiedot:
Checkout Finland Oy
Y-tunnus: 2196606-6
Varastokatu 3A
33100 Tampere

Asiakaspalvelu:

asiakaspalvelu@checkout.fi
0800 552010 (0,00€/min)
Arkisin klo 09-16

  1. Toimitusaika

5.1. SS Datapalvelu Oy on sitoutunut toimittamaan tuotteet asiakkaalle mainittujen toimitusaikojen puitteissa. SS Datapalvelu Oy Ilmajoki ei vastaa sellaisista viivästyksistä, joihin SS Datapalvelu Oy ei ole osallinen eikä itse pysty vaikuttamaan, kuten maahantuojan tai tehtaan tuotannollisista tai muista ongelmista.

5.2. SS Datapalvelu Oy on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle tuotteen saatavuuteen, toimitusaikoihin tai tuotteen laatuun ja ominaisuuksiin liittyvistä muutoksista asiakkaalle kuluttajansuojalain mukaisesti viivytyksettä.

5.3. Lähetämme tuotteita arkisin ma-pe. Joten jos tilaat varastossa olevan tuotteen maanantaista perjantaihin ennen klo 17.00, on tilauksesi yleensä käsittelyssä viimeistään seuraavana arkipäivänä. Pankkiyhteyksistä ja varastotilanteesta riippuen paketin saapumiseen kuluu 3-6 arkipäivää maksun suorittamisesta.

Verkkokaupasta voi tilata myös tuotteita, jotka ovat saapumassa varastoomme vasta myöhemmin. Tällöin tuotteen yhteydessä on mainittu arvioitu saapumisaika varastoomme. Tilauksenne pakataan ja lähetetään yleensä 1-2 päivän sisällä tuotteen saapumisesta varastoomme.

Joissain tapauksissa lähetys saatetaan toimittaa suoraan valmistajan tai maahantuojan toimipaikasta. Tällöin lähettäjän tiedoissa saattaa näkyä joku muu yritys kuin SS Datapalvelu Oy.

Pyrimme informoimaan Teitä poikkeavista toimitustilanteista ja ajoista.

5.4. Jos tilauksesi ei ole saapunut 10 päivän kuluessa, otathan meihin yhteyttä joko soittamalla 040-8373900 tai lähettämällä sähköpostia verkkokauppa@datapalvelu.fi.

5.5. Suurempien tuotteiden toimituksissa saatamme käyttää myös muita toimitustapoja kun verkkokaupassa on mainittu. Näin pyrimme takaamaan teille ehjät tuotteet ja mahdollisimman nopean palvelun. Suurempien tuotteiden toimitusaika saattaa olla hieman normaalia pidempi johtuen käytännön järjestelyistä. Ilmoitamme Teille poikkeuslähetyksistä. Käytettäessä erillisen kuljetusyhtiön palveluita, saattaa ilmoitus saapuvasta lähetyksestä tulla heidän kauttaan.

  1. Toimitustapa ja toimituskulut

Toimituskulut sisältävät Postin, Matkahuollon ja R-kioskin rahdin ja pakkauskulut. Myös nouto myymälästämme (Riihitie 3, Ilmajoki) on mahdollista.

Toimitamme suurikokoiset tilaukset postilla tai matkahuollolla ja pienikokoisemmat tilaukset valintasi mukaisesti. Toimitustavaksi ei tällä hetkellä voi valita kotiinkuljetusta.  Käyttämämme toimitusehdot ja -hinnat ovat matkahuollon, postin ja R-kioskin toimitusehtojen mukaisia. Emme vastaa heidän tekemistä muutoksista palveluiden tarjoamiseen.  Valitsethan huolellisesti toimitustavan, sillä toimitamme paketin valintasi mukaisesti.

6.1. Toimitusosoite

Tilaaja on velvollinen ilmoittamaan toimitusosoitteensa tarkasti. SS Datapalvelu Oy ei vastaa minkäänlaisista seuraamuksista eikä kuluista, jos asiakas on ilmoittanut osoitetietonsa virheellisesti tai ei ole ilmoittanut muuttunutta toimitusosoitetta ajoissa tai ollenkaan. Siinä vaiheessa, kun valitsemasi tavarantoimittaja on ottanut tuotteen kuljetettavakseen, ei osoitetietoja voi enää muuttaa.

6.3. Toimitukset useassa eri lähetyksessä

Asiakkaan ostaessa useamman kuin yhden tuotteen kerralla, tuotteet saattavat saapua erikseen toimitettuina. Tämä saattaa johtua muuttuvasta varastotilanteestamme Tällaisissa tapauksissa asiakas maksaa ainoastaan yhdet toimituskulut, SS Datapalvelu Oy vastaa viivästyneiden tuotteiden toimituskuluista.

6.4. Toimituksen seurantakoodi

Pakattuamme ja lähetettyämme tilauksesi lähetämme sinulle sähköpostitse kuittauksen asiasta, siihen ei tarvitse vastata. Jos tuntuu, että tilauksen toimitus kestää tavanomaista pidempään, voit tiedustella asiaa asiakaspalvelustamme (asiakaspalvelu@datapalvelu.fi). Yleisin syy tilausvahvistuksen ja kuittaus-viestin puuttumiseen on virheellinen sähköpostiosoite.

6.5. Lähetyksen saapuminen ja luovutus

Kun lähetys on noudettavissa valitsemastasi toimituspaikasta, Matkahuolto, Posti tai R-kioski lähettää sinulle tekstiviestin. Huomaa, että saadaksesi lähetyksen saapumisesta tekstiviestin, sinun on ilmoitettava tilauksen yhteydessä oikea ja toimiva matkapuhelinnumerosi. Puhelinnumeroasi ei luovuteta muihin tarkoituksiin. Ota henkilötodistus mukaan, kun noudat lähetystä.
Noutamaton lähetys palautuu varastollemme noin kahden viikon kuluessa paketin saapumisesta Matkahuoltoon, postiin tai R-kioskille. Huomaathan, että paketin noutamatta jättäminen ei ole palautus. Palautuksista on aina ensin oltava yhteydessä asiakaspalveluumme. Noutamattomista lähetyksistä veloitamme aina palautusrahdista syntyneet kustannukset. Noutamattomat paketit ovat noudettavissa myymälästämme Ilmajoelta. Halutessasi voimme postittaa palautuneen lähetyksen uudestaan ja tällöin veloitamme toimituskulut uudestaan.

6.6. Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta

Kuljetuksen aikana aiheutuu joskus pakkausten repeämisiä tai kolhiintumisia. Tuotteen luovutushetkellä asiakkaan tulisi tarkistaa pakkausten ulkonäkö. Jos pakkauksessa on huomattava ulkoinen vahinko, on yhteydessä tarkistettava, onko ulkoinen vahinko aiheuttanut itse tuotteelle vauriota kyseiseen kohtaan. Pakkauksen päälle näkyvät vauriot on ilmoitettava lähetystä vastaanotettaessa matkahuollon, postin tai R-kioskin edustajalle, koska tiekuljetuslakien mukaisesti rahdinkuljettajan ei tarvitse jälkeenpäin hyväksyä reklamaatiota joka koskee näkyvää vauriota. Myöhässä tehtyjä reklamaatioita emme valitettavasti voi ottaa käsittelyyn.

Avatkaa pakkaukset heti, sillä ns. piilovauriot jotka eivät näy pakkauksen päälle, on reklamoitava SS Datapalvelu Oy:lle 7 päivän sisällä vastaanottamisesta. Ottakaa myös huomioon että myyjän on ehdittävä tehdä ilmoitus rahdinkuljettajalle ennen 7 päivän määräajan täyttymistä, joten on tärkeää, että ilmoitatte vaurioista viipymättä. Myöhässä tehtyjä reklamaatioita emme valitettavasti voi ottaa käsittelyyn.

6.7. Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen asiakaspalvelu@datapalvelu.fi. Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä SS Datapalvelu Oy;lle samana päivänä kuin tuote on vastaanotettu. Myöhässä tehtyjä reklamaatioita emme valitettavasti voi ottaa käsittelyyn.

6.8. Epäselvissä tapauksissa, jos asiakas ei ole edellä mainittua näkyvää vauriota ilmoittanut rahdinkuljettajalle tai edellä mainittua ns. piilovauriota määräajan sisällä ilmoittanut SS Datapalvelu Oy;n asiakaspalveluun, saattaa vahinko koitua asiakkaan tappioksi. Myöhässä tehtyjä reklamaatioita emme valitettavasti voi ottaa käsittelyyn.

6.9. Kuluttajakaupan sääntöjen mukaisesti SS Datapalvelu Oy on vastuussa tuotteesta jos se häviää tai rikkoutuu asiakkaalle toimitettaessa. Tuotteen vahingoittuessa tai hävitessä SS Datapalvelu Oy;lle palauttamisen yhteydessä on tuotteesta vastuussa asiakas tai kuljetuksesta vastuussa ollut kuljetusliike.

  1. Henkilötiedot

7.1. Kirjattujen tilausten yhteydessä saadut asiakastiedot tallennetaan ainoastaan SS Datapalvelu Oy:n asiakasrekisteriä varten. Rekisteri on salainen ja vain SS Datapalvelu Oy:n asiakaspalvelukäytössä.

7.2. SS Datapalvelu Oy ei saa luovuttaa asiakastietoja eteenpäin ilman asiakkaan suostumusta. Asiakkaalla on oikeus pyytää SS Datapalvelu Oy:tä poistamaan rekisteristä henkilö- ja yhteystietonsa ilman erillistä syytä.

  1. Vaihto- ja palautusehdot

8.1. Jos haluat vaihtaa tai palauttaa virheellisen tuotteen, ota ensin yhteys SS Datapalvelu Oy:n asiakaspalveluun joko soittamalla 040-8373900 tai sähköpostilla asiakaspalvelu@datapalvelu.fi

Asiakkaalle lähetetään sähköpostitse palautusohjeet, joissa kerrotaan yksityiskohtaiset ohjeet tuotteen pakkaamisesta, pakkaukseen liitettävistä tiedoista ja tuotteen lähettämisestä. Tuotteet tulee palauttaa samassa paketissa kun se on Teille lähetettykin.

Tuotteita ei saa palauttaa sopimatta siitä ensin asiakaspalvelumme kanssa. Emme lunasta palautuksia, joista ei ole sovittu ennakolta asiakaspalvelumme kanssa.

Liitä palautuksen mukaan seuraavat tiedot:

– Nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi

– Sähköpostiosoitteesi

– Pankkitilinumerosi mahdollista rahanpalautusta varten

– Kopio SS Datapalvelu Oy:n tilausvahvistuksesta

Palautusosoite:

SS Datapalvelu Oy
Riihitie 3
60800 Ilmajoki  

Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua tilauksesta.

Noutamaton lähetys palautuu varastollemme noin kahden viikon kuluessa paketin saapumisesta Matkahuoltoon, postiin tai R-kioskille. Huomaathan, että paketin noutamatta jättäminen ei ole palautus. Palautuksista on aina ensin oltava yhteydessä asiakaspalveluumme. Noutamattomista lähetyksistä veloitamme aina palautusrahdista syntyneet kustannukset. Noutamattomat paketit ovat noudettavissa myymälästämme Ilmajoelta. Halutessasi voimme postittaa palautuneen lähetyksen uudestaan ja tällöin veloitamme toimituskulut uudestaan.

8.2. Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus verkkokaupasta ostetuille tuotteille. Palautukseen oikeuttava aika lasketaan tavaran vastaanottamispäivästä alkaen. Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksesta.

8.3. Palautusoikeus koskee vain ehjässä alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Tuotteen ja pakkauksen on oltava kunnoltaan täysin vastaava kuin toimitettaessa.

8.4. Tuotteeseen tutustuminen katsotaan määrältään ja laadultaan sellaiseksi, kuin asiakas tutustuisi tuotteeseen ja sen ominaisuuksiin myymälässä tuotetta ostaessaan. Tuotetta ei saa ottaa käyttöön tutustumisaikana eikä siinä saa näkyä käytön jälkiä.

8.5. Verkkokaupan 14 päivän palautusoikeus ei koske tapauksia, joissa asiakas käy itse myymälässä tilaamassa tuotteet.

8.6. Palautustapauksissa asiakas on velvollinen kuljettamaan tuotteen lähimpään kuljetusliikkeen toimipaikkaan palautuskuljetusta varten. Poikkeuksena ovat suurikokoiset ja vaikeasti kuljetettavat tuotteet, jotka kuljetusliikkeet noutavat asiakkaan luota. Asiakasta informoidaan aina kyseessä olevan tuotteen käytännöstä henkilökohtaisesti. Palautuskulut kohdassa 8.8.

8.7. Tuotteen kokonaissumma palautetaan asiakkaan tilille 30 päivän kuluessa tuotteen palauttamisesta, jos tuote on käyttämätön, myyntikuntoinen ja pakattuna alkuperäiseen pakkaukseensa.

8.8. Jos tuote on asiakkaan toimesta menettänyt myyntiarvoaan, asiakas on velvollinen korvaamaan SS Datapalvelu Oy:lle tuotteen myyntihinnan ja arvonalentumishinnan välisen erotuksen. Tällöin palautamme tuotteesta ja kuljetuksesta maksetun hinnan vähennettynä edellä mainitulla erotuksella. Tuotteen arvon aleneminen käsitellään tapauskohtaisesti.

8.9. Palautuksesta aiheutuvat kulut

Asiakas vastaa palautuskuluista kokonaisuudessaan itse.

Kuluttajaviraston ohje etäkaupan palautuksista löytyy osoitteesta: http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/verkkokauppa-posti-ja-puhelinmyynti-etamyynti/tavaran-ja-maksun-palauttaminen/

  1. Takuu

9.1. Asiakkaan tulee säilyttää SS Datapalvelu Oy:n lähettämä tilausvahvistus ja lähete tuotteen tilaamisesta takuuehdon täyttämiseksi.

9.2. SS Datapalvelu Oy antaa kaikille tuotteille vähintään kuluttajansuojalain mukaisen puolen vuoden eli kuuden kuukauden takuun tuotteen vastaanottamispäivästä lukien.

9.3. Pidemmistä takuuajoista mainitaan kunkin pidemmän takuun omaavan tuotteen kohdalla erikseen. Tavarantoimittajat/laitevalmistajat vastaavat tuotteidensa laadusta takuuaikana. Takuun alaiset tapaukset tulee aina sopia myyjän (SS Datapalvelu Oy) tai laitetoimittajan kanssa.

  1. Reklamaatiot

10.1. SS Datapalvelu Oy vastaa siitä, että asiakas saa tuotteen kotiinsa uutena ja sopimuksen mukaisena. Kuljetuksesta johtuneista paketin repeämisistä tai kolhiintuneista paketeista on tehtävä kirjallinen huomautus matkahuollolle, postille tai R-kioskille vastaanottohetkellä ja lisäksi ilmoitettava välittömästi asiakaspalveluun kohdan 6.6. mukaisesti, mikäli ne ovat aiheuttaneet tuotteelle vauriota. Vialliset tuotteet palautuvat aina SS Datapalvelu Oy:lle ellei muuta ole myyjän ja ostajan välillä sovittu. Viallisen tuotteen hävittäminen tai jälleenmyynti ilman SS Datapalvelu Oy:n lupaa on kielletty.

10.2. Jos tuotteessa normaalissa ja asianmukaisessa käytössä ilmenee virhe tai vaurio, katsotaan sen olleen tuotteessa jo ostohetkellä. Tällöin SS Datapalvelu Oy vastaa tuotteen korjauttamisesta tai korvaavan tuotteen toimittamisesta asiakkaalle. Takuukorjaamisen suorittaa ensisijaisesti tuotteen maahantuoja. Myös SS Datapalvelu Oy:llä on oikeus korjata virheellinen tuote, toissijaisesti vaihtaa se toiseen vastaavaan tuotteeseen. Kaupan purku tulee kysymykseen vasta mikäli korjaus tai vaihto ei onnistu. Asiakkaan tulee ilmoittaa tuotteen viasta SS Datapalvelu Oy:n asiakaspalveluun (asiakaspalvelu@datapalvelu.fi) välittömästi sen havaittuaan, neuvomme asiakasta jatkotoimenpiteistä henkilökohtaisesti.

10.3. SS Datapalvelu Oy ei vastaa

1) Tuotteen väärinkäytöstä aiheutuneita vaurioista tai teknisistä vioista.

2) Asiakkaan huolimattomuudesta ja ymmärtämättömyydestä johtuneista vaurioista. Esim. tietokoneen tai muun sähköisen laitteen käytöstä todella likaisissa tai kosteissa olosuhteissa.

  1. Muut ehdot ja vastuut

11.1. SS Datapalvelu Oy ei vastaa asiakkaan tekemistä suunnitteluvirheistä, jolloin esimerkiksi tietokoneen toimintakapasiteetti ei riitä suunniteltuun käyttöön, laite ei mahdukaan suunniteltuun tilaan tai toimintaympäristö on ko. laitteelle sopimaton. SS Datapalvelu Oy ei vastaa myöskään edellä mainitusta johtuneista tilanteista, jolloin tuotetta on käytetty sellaisessa ympäristössä (esimerkiksi ulkoilmassa), että tuotteesta on saattanut esimerkiksi kastumisen takia tulla myyntikelvoton. Lue siis aina tuoteseloste tarkasti ennen tuotteen tilaamista!

Tällaisissa tapauksissa emme hyväksy tuotteen palauttamista, vaan lähetämme tuotteen takaisin asiakkaan kustannuksella.

11.2. Tapaukset ja tilanteet, joista näissä sopimusehdoissa ei ole mainintaa, käsitellään Suomen lain ja kuluttajakaupasta säädettyjen lakien ja sääntöjen mukaan.

  1. Muuta

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

SS Datapalvelu Oy käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.

Huom! Ongelmatilanteissa otamme ensisijaisesti yhteyttä sinuun sähköpostitse, joten ilmoitathan oikean ja toimivan sähköpostiosoitteesi tilauksesi yhteydessä.

  1. For our international customers

These web pages are only in Finnish language. However, we can serve our customers also in English via e-mail or telephone, if needed.